Søgeordsanalyse
Find de rigtige søgeord
En søgeordsanalyse er første vigtige skridt på vejen mod øget organisk synlighed.
Formålet med at lave den famøse søgeordsanalyse er at blive klogere på din målgruppe og dens søgeadfærd. Du kan gennem analysen få indsigt i, hvilke søgeord og søgetermer dine potentielle kunder bruger, når de søger efter netop det produkt eller den ydelse, som du sælger i din virksomhed. Dén viden er guld værd, når man skal arbejde med søgemaskineoptimering. Omsætter man ens viden om brugernes søgeadfærd til konkrete optimeringstiltag, så vil der være rig mulighed for at øge både trafikken, omsætningen og kendskabsgraden.
Alt ovenstående kan vi naturligvis hjælpe dig med. SearchMore – med Kim Jørgensen i spidsen – har i tidens løb genereret utallige søgeordsanalyser og er nu også klar til at hjælpe dig. Søger du en gennemarbejdet og overskuelig søgeordsanalyse lavet af professionelle fagfolk med mange års erfaring i branchen, så er du landet på den rigtige side.
En grundig søgeordsanalyse danner det fornødne fundament
Der er, uanset om man har planer om at outsource søgemaskineoptimering, eller om man vil tage sagen i egen hånd, god idé i at få udarbejdet en søgeordsanalyse. Analysen danner nemlig fundamentet for dit videre arbejde med både content, linkbuilding, h-tags etc.
Du har formentlig en god idé om, hvad dine potentielle kunder søger på, men du vil formentlig erfare, at brugerne anvender mange andre søgeord, søgetermer og søgefraser, end dem du har tænkt på. Netop derfor er en professionel søgeordsanalyse næsten uundværlig.
Hos SearchMore arbejder vi med mange forskellige typer af søgeord. Typisk vil vi lægge vægt på følgende i forbindelse med en analyse:
- Generiske søgeord (brede søgeord såsom lån)
- Longtail søgeord (længere søgefraser såsom forbrugslån med under 10 % i rente)
- Relaterede søgeord og synonymer (såsom lån til forbrug og finansiering)
- Lokale søgeord (lån i odense)
Vores erfaring viser, at man opnår de bedste resultater ved at arbejde med både generiske, longtail, lokale og relaterede søgeord samt synonymer. Af en søgeordsanalyse vil det ikke kun fremgå, hvilke søgeord der bliver søgt mest på. Det vil også fremgå, hvor mange månedlige søgninger der er på de enkelte søgeord, hvilke der formentlig vil konvertere bedst, hvilke der er mest konkurrence på m.v.
Kunsten at vælge de rette søgeord
Kunsten at vælge de rette søgeord kan være svær – men meget værdifuld – at mestre.
At arbejde med søgemaskineoptimering uden at vide, hvilke søgeord ens potentielle kunder bruger er som at arbejde i blinde. Dette fører selvsagt sjældent til de ønskede resultater, hvorfor vi anbefaler, at man får lavet en dybdegående og aktuel søgeordsanalyse, inden man laver en egentlig optimeringsplan. Vi hjælper dig gerne med både analyse- og optimeringsdelen, hvis du ønsker det.
Som hjemmesideejer og forretningsdrivende skal du ikke kun kende dit primære søgeord. Du bør også kende dine sekundære søgeord, som formentlig vil bestå af både longtail og relaterede søgeord. Slutteligt kan det være relevant at kende til de mest hyppigt anvendte lokale søgeord. Om det kan betale sig at satse på lokale søgeord kan variere fra firma til firma og fra branche til branche. For eksempel er det typisk mere relevant for en håndværker at være synlig på lokale søgninger end for en webshop, som sælger og sender varer til hele landet. Dette hjælper vi dig selvfølgelig med at vurdere, så du ikke skal spilde værdifulde
Hvad kendetegner de bedste søgeord?
Spørgsmålet kunne også lyde således; hvad definerer et godt søgeord?
Det er fristende at tro, at søgeordet med den højeste søgevolumen også er det bedste. Sådan forholder det sig desværre ikke altid. I ens valg af søgeord begår man en stor fejl, hvis man udelukkende baserer ens valg af søgeord ud fra søgevolumen. Ofte vil longtail søgeord og andre relaterede søgeord nemlig konvertere markant bedre end brede søgeord med adskillige tusinde månedlige søgninger. Som tidligere nævnt udelukker den ene mulighed heldigvis ikke den anden. De bedste søgeord findes – ifølge os – ved at tage udgangspunkt i relevans, søgevolumen, potentiale m.v.
Bestil en gennemarbejdet søgeordsanalyse i dag
Ønsker du succes med din søgemaskineoptimering og din forretning? Så må du ikke snyde dig selv for en professionelt udført søgeordsanalyse. Du har mulighed for at bestille en analyse allerede i dag. Alt du skal gøre er at sende en e-mail eller kontakte os telefonisk. Vi uddyber gerne, hvorfor en søgeordsanalyse er yderst værdifuld. Skriv evt. via vores kontaktformular ved spørgsmål.