skip to Main Content

Søgemaskineoptimering

Kom til tops i Google

Søgemaskineoptimering – også kendt som SEO og SEO Optimering – er mere aktuelt og udbredt end nogensinde før. Flere og flere forbrugere gør nemlig brug af søgemaskinerne på deres jagt efter produkter, ydelser og svar. Disse mange brugere har du mulighed for at omdanne til loyale kunder, hvis du spiller dine kort rigtigt.

Søgemaskineoptimering er ingen nem vej til succes, men med de rette indsatser vil der være mulighed for både at skabe trafik, salg og vækst. Hos SearchMore er vi netop specialister i at skabe mærkbare resultater med søgemaskineoptimering. Siden 2008 har vi hjulpet et utal af virksomheder, lige fra startups til store og etablerede koncerner med mange ansatte. SearchMore og teamet bag tager sig gerne af både større og mindre projekter.

Skal vi også indfri dit største ønske om mere organisk trafik og salg? Så lad os tage en uforpligtende snak om dine ønsker og ambitioner.

SEO

Har du brug for hjælp til søgemaskineoptimering? Kontakt os her eller ring på tlf. 70 214 214, så tager vi en uforpligtende snak om dine muligheder.

Hvad er SEO?

SEO – en udbredt forkortelse for Search Engine Optimization – er blevet et vaskeægte buzzword inden for markedsføringsverdenen. I dag kan man dårligt nok tale om online markedsføring uden at komme ind på søgemaskineoptimering og dets mange facetter.

SEO Optimering handler ikke længere kun om at bruge de rigtige keywords så mange gange som muligt i ens tekster. Der skal også bruges ressourcer på at bygge stærke links, ligesom der skal optimeres på faktorer som billeder, hastighed, interne links, h-tags, design m.v. Dette er yderst tidskrævende, hvorfor mange virksomheder, store såvel som små, outsourcer søgemaskineoptimering til erfarne bureauer. SearchMore står til din rådighed, hvis du ikke har tiden, kompetencerne og / eller lysten til at arbejde med søgemaskineoptimering. Vi brænder for faget og kan derfor garantere en dedikeret og målrettet arbejdsindsats.

Søgemaskineoptimering er en 360 graders proces, hvor der skal arbejdes med både keywordsøgning, indholdsoptimering, linkbuilding m.v. Det er ikke nok kun at fokusere på ét af områderne. Som kunde hos os kan du glæde dig over, at vi med vores mange års erfaring ved, hvad der skal til for at få en hjemmeside til at ranke i søgemaskinerne. Den viden har gang på gang udmøntet sig i flotte resultater for vores ambitiøse kunder.

SearchMore beskæftiger sig både med intern SEO (OnPage) og ekstern SEO – dette vil vi uddybe i de to kommende underafsnit.

OnPage SEO Optimering

OnPage SEO = optimering af selve hjemmesiden (tekster, billeder, interne links m.v.)

OnPage SEO Optimering dækker over alle de optimeringstiltag, man kan implementere på selve hjemmesiden. Dette anbefaler vi altid at tage hånd om, inden man begynder at arbejde med den eksterne del. Det er nemlig vigtigt, at fundamentet kommer på plads. Der er en lang række praktiske og tekniske ting, som skal på plads, inden man kan give sig i kast med nogle af de mange nyttige tiltag. Det er først og fremmest vigtigt, at man får løst alle eventuelle tekniske udfordringer, som kan forhindre en hjemmeside i at ranke. Det kan for eksempel være, at man oplever indekseringsproblemer e.l.

OnPage SEO Optimering er en del af faget, som man har fuld kontrol over. Den interne del påvirkes nemlig af tekst, billeder, videoer, hastighed og andre interne faktorer. Dette kan man drage fordel af, hvis man ved, hvilke knapper man skal trykke på. Hos SearchMore har vi både den erfaring og knowhow, som du efterspørger. Vi har arbejdet med intern søgemaskineoptimering i mere end et årti. Vi tilbyder bl.a. følgende ydelser:

…. og meget andet.

onpage seo

For at opnå så gode resultater som muligt er det alfa og omega, at alt ovenstående spiller. Dette hjælper vi dig med, så du kan indfri dit ønske om mere organisk trafik. Det går ofte stærkt med at skabe trafik og salg, når først alt det grundlæggende er på plads. Derfor er det ofte fordelagtigt at hyre eksperter til at klare de mange interne arbejdsopgaver, der findes inden for søgemaskineoptimering.

Er begreber som intern linkbuilding, user engagement og metabeskrivelser fremmede for dig, så bør du overveje at uddelegere hele eller dele af dit arbejde med søgemaskineoptimering. Man kan læse sig til rigtig mange ting, men da søgemaskineoptimering er en lidt særlig størrelse, får man sjældent succes ved at følge en ellers lovende guide. Dermed ikke sagt, at man absolut skal hyre et bureau med speciale i SEO. Der er i princippet mulighed for at gøre det selv.

OnPage SEO er ikke et nyt fænomen – faktisk langt fra. OnPage SEO – og arbejdet med dette – har ikke desto mindre udviklet sig markant gennem årene. Mens det for år tilbage gjaldt om at opnå den rette keyword density, er det i dag mere hensigtsmæssigt at fokusere på, hvilket behov brugerne ønsker opfyldt. Det betyder, at man ikke længere vil blive belønnet for at spamme ens tekster til med ens primære søgeord. Kunsten er derimod at generere indhold, som ens besøgende og potentielle kunder har lyst til at læse og handle på, hvad enten man ønsker, at den besøgende gennemfører et salg, tilmelder sig et nyhedsbrev eller noget helt tredje.

Med fortsat stigende fokus på søgemaskineoptimering er det blevet sværere at skabe organisk trafik end tidligere. Der er ikke desto mindre rig mulighed for at gøre en forskel med intern søgemaskineoptimering, som er en konstant proces.

Uanset hvor godt ens hjemmeside er optimeret, så vil der altid være mulighed for at gøre det en smule bedre. Vi hjælper ikke kun med at analysere din hjemmeside og komme med optimeringsforslag. Vi står også gerne for eksekveringen. Dermed kan du trygt overlade arbejdet med søgemaskineoptimering til os, velvidende om at du har med erfarne eksperter at gøre.

Ekstern SEO

Ekstern SEO = optimering uden for hjemmesiden (linkbuilding)

Ekstern SEO er mindre kompliceret end intern SEO – her arbejder man nemlig kun med én ting; linkbuilding. Google og de andre søgemaskiner lægger ikke kun vægt på, hvad selve hjemmesiden har at byde på. De kigger i høj grad også på de indgående links til siden, som fungerer som anbefalinger i søgemaskinernes øjne. Desværre er et link ikke bare et link – kvaliteten kan og vil variere markant. Søgemaskinerne er i dag yderst dygtige til at sortere dårlige links fra. Med dårlige links refererer vi til links uden relevans, autoritet og styrke.

Søgemaskineoptimering handler om meget andet end linkbuilding, men det skal ikke være nogen hemmelighed, at det karakteristiske for de fleste hjemmesider med meget organisk trafik er, at de har en stærk linkprofil. Der er eksempler på, at man godt kan skabe både trafik og omsætning uden links, men stærke links vil ikke desto mindre kunne styrke din side og dermed øge chancen for, at du kommer til at erobre de ønskede placeringer.

For at vurdere værdien af et link er det ikke tilstrækkeligt at kigge på, hvor stærkt det givne domæne er. Der skal også tages højde for relevans, linktype, linkplacering og meget mere. For eksempel vil det være meget fordelagtigt at få et link fra et digitalt bilmagasin, hvis man driver et autoværksted. Her kan man da tale om et relevant link. Dét link kan sagtens føre værdi med sig, selvom det pågældende bilmagasin ikke har så mange indgående links. Relevans er uden tvivl blevet en vigtigere faktor end førhen.

Hos SearchMore har vi adskillige års erfaring med linkbuilding, som vi udfører for en lang række kunder fordelt på vidt forskellige brancher. Da relevans som bekendt spiller en stor rolle, tager vi altid udgangspunkt i den enkelte kundes branche, når vi arbejder med den eksterne del af søgemaskineoptimering, dvs. linkbuilding. Vi hjælper dig med at bygge stærke links, som ikke bare fører trafik med sig, men som også er med til at fremme dine organiske placeringer. I vores jagt på gode linkmuligheder til din hjemmeside kigger vi på følgende:

  • Relevans
  • Styrke
  • Autoritet

Hvad er en god linkprofil?

Det spørgsmål har vi efterhånden fået stillet et utal af gange. Det er i sig selv ikke så underligt, da man gang på gang læser, at man skal skabe en god linkprofil for at øge en hjemmesides organiske synlighed. Hos SearchMore mener vi, at man kommer længst med en varieret linkprofil bestående af stærke og relevante links fra både blogs, linkkataloger, nyhedsmedier, debatter, advertorials m.v.

En af de fejltagelser, som mange hjemmesideejere begår, er kun at arbejde med én linktype. For eksempel kan man vælge kun at skabe links fra gæsteindlæg. Disse links kan sagtens være stærke, men formår du ikke at variere din linkbuilding, så opnår du næppe det ønskede resultat. Savner du netop variation i din linkbuilding, så byder vi gerne ind med gode linkmuligheder. Du skal blot give os et kald eller sende en e-mail, så kan vi tale om mulighederne.

Det er ikke svært at finde hjemmesider, som man kan få links fra. Det er til gengæld en reel udfordring at bygge links, som med høj relevans og styrke, påvirker ens organiske placeringer i en gunstig retning. Det kræver nemlig et stort netværk og / eller viden om, hvordan man skaffer links uden at komme i bad standing hos søgemaskinerne. Links kan i princippet gøre mere skade end gavn, hvis man udelukkende bygger links fra svage og irrelevante sider, eller hvis man arbejder for aggressivt med keyword stuffing i indhold og ankertekster. Det er altafgørende, at man varierer både links og ankertekster, hvis man ikke vil give søgemaskinerne det indtryk, at man forsøger at manipulere med søgeresultaterne. Det kan man nemlig blive straffet for. Vi hjælper dig med at skabe en naturlig og stærk linkprofil, så du kan sove trygt og godt om natten. Den værst tænkelige straf er at ryge helt ud af søgemaskinernes indeks.

Har du brug for hjælp til søgemaskineoptimering? Kontakt os her eller ring på tlf. 70 214 214, så tager vi en uforpligtende snak om dine muligheder.

SEO kan gøre en forskel for alle virksomheder

SEO er for alle – lige fra den nyetablerede virksomhed med begrænsede markedsføringsmidler til den store koncern med enorme budgetter. Hos SearchMore mener vi, at alle kan have gavn af søgemaskineoptimering, da denne markedsføringsdisciplin kan sætte et betydeligt præg på både omsætningen og vækstraten.

Alle virksomheder har det tilfælles, at de ønsker at være synlige i søgemaskinerne og derved generere organisk trafik. Der er dog stor forskel på, hvad man ønsker at opnå ved at skabe organisk trafik. Driver man en webshop, så ønsker man naturligvis at generere salg, men det kan lige så vel være, at man er ude efter nyhedsbrevstilmeldinger, bookinger eller noget helt tredje. Vi kan med sikkerhed hjælpe dig og din virksomhed, hvad enten du er håndværker, legetøjssælger, psykolog, telesælger eller gartner. Med udgangspunkt i netop din virksomhed, dine mål og dit ambitionsniveau, lægger vi en plan, som skal tage din virksomhed til et nyt niveau.

SEO Optimering er ikke lige nemt inden for alle brancher. Jo større søgevolumen, desto hårdere er konkurrencen som regel. At man befinder sig i en konkurrencepræget branche er dog ikke ensbetydende med, at det ikke kan betale sig at arbejde med søgemaskineoptimering. Chancen for at man kommer til at ranke #1 på ens foretrukne keyword er måske ikke stor, men mindre kan selvfølgelig også gøre det. Der er også rig mulighed for at arbejde med longtail søgeord, relaterede søgeord, synonymer m.v. Alt dette har vi forstand på, så tøv ikke med at kontakte os. Vi kan vha. af en omfattende søgeordsanalyse hjælpe dig med at finde ud af, hvilke keywords du kan vinde mest ved at fokusere på.

Man behøver ikke at have et stort markedsføringsbudget for at generere trafik og omsætning gennem professionel søgemaskineoptimering. Der skal dog ikke herske nogen tvivl om, at jo større indsatsen er, desto mere kan der gås i dybden med både intern og ekstern optimering. Dette er med til at sikre hurtigere resultater. Du er selvfølgelig hjertens velkommen til at kontakte os for et uforpligtende tilbud uanset størrelsen på dit budget. Vi kan helt sikkert strikke en løsning sammen, som giver mening for dig, både mht. dine ambitioner og dit budget.

Søgemaskineoptimering kan sagtens stå alene, men fungerer som regel bedst i samspil med andre markedsføringsdiscipliner. Foruden søgemaskineoptimering er det oplagt at bruge ressourcer på betalt annoncering via søgemaskinerne, hvor man på samme måde som med søgemaskineoptimering kan målrette ens annoncering mod populære og værdifulde søgeord. Det gælder jo om at gøre ens hjemmeside så synlig som muligt. Man kan, men bør ikke, lægge alle æg i samme kurv.

Derfor er organisk trafik guld værd

Organisk trafik er, eller kan i hvert fald være, guld værd, af den simple grund, at man kan få sit budskab ud til ens potentielle kunder. Dine potentielle kunder bruger med 100 % sikkerhed søgemaskinerne, når de skal søge efter tilbud på det produkt eller den ydelse, som du sælger i din virksomhed. Derfor gælder det for dig om at være synlig i søgemaskinerne, hvor dine potentielle kunder færdes. Konsekvensen ved ikke at bruge kræfter på søgemaskineoptimering er, at man vil miste en masse potentielle kunder til ens konkurrenter. Du snyder dermed kun dig selv ved ikke at gøre en indsats.

Organisk trafik er ifølge vores erfaringer noget af det, som konverterer allerbedst og genererer allerflest salg. Det er der flere gode grunde til. Organisk trafik konverterer godt, fordi dine potentielle kunder har søgt specifikt efter det produkt eller den ydelse, som du tilbyder. Ejer du for eksempel en digital legetøjsforretning, så kan det være, at dine besøgende har søgt på legetøj, billigt legetøj eller trælegetøj via søgemaskinerne. De lander så på din hjemmeside, hvor de netop kan købe legetøj. Du opfylder så at sige et behov. Dermed ikke sagt, at alle besøgende er så langt i købsprocessen, at de er klar til at gennemføre et køb med det samme. Det er ikke desto mindre værdifuldt at gøre opmærksom på ens forretning og produkter, selvom man ikke nødvendigvis lykkes med at omdanne alle besøgende til kunder.

Søgemaskineoptimering kan i princippet være afgørende for, om man laver et flot overskud år efter år, eller om man er tvunget til at dreje nøglen om efter få års drift. Der er nemlig stort set ingen grænser for, hvor meget trafik og hvor stor omsætning man kan generere gennem organisk trafik. Dog kan søgevolumen naturligvis svinge en del fra branche til branche, hvorfor det ikke er sikkert, at du kan skaffe kunder eller klienter nok ved udelukkende at satse på søgemaskineoptimering. Det er i hvert fald satset at holde sig til én markedsføringsindsats.

SEO der virker

SEO der virker står ikke så overraskende i høj kurs blandt hjemmesideejere.

Det er desværre ingen selvfølge, at SEO virker. Man kan sagtens bruge tusindvis af kroner og hundredevis af arbejdstimer på at optimere ens hjemmeside både internt og eksternt uden at skabe et eneste salg. Det sker dog med garanti ikke, hvis man går til opgaven med det rette mindset og en egentlig strategi. SEO kan virke for alle, men det kræver selvfølgelig, at man spiller på de rigtige tangenter og er indforstået med, at resultaterne ikke nødvendigvis viser sig med det samme. Søgemaskineoptimering er trods alt en langsigtet markedsføringsdisciplin, hvor det kan tage dage, uger og måneder, inden man kan måle effekten på bundlinjen. Man kommer langt med hårdt arbejde og tålmodighed.

Hos SearchMore går vi til enhver opgave med et ønske og en klar ambition om at gøre en forskel for den enkelte kunde. Af selvsamme grund indgår vi kun et samarbejde med dig og din virksomhed, hvis vi mener, at vi har, hvad der skal til for at få din virksomhed til at vækste. Vi sætter en dyd i åben og ærlig kommunikation samt tillid. Med andre ord er du garanteret en ærlig og resultatorienteret samarbejdspartner, som med glæde vil tage hånd om dine udfordringer og sørge for, at din hjemmeside har de bedste forudsætninger for at blive mere synlig i søgeresultaterne.

Søgemaskineoptimering er en meget interessant disciplin, da man modsat mange andre markedsføringsdiscipliner ikke kan garantere resultater. Du kan til gengæld glæde dig over, at du vil kunne skabe resultater for relativt få midler. I modsætning til anden annoncering slipper du nemlig for at betale et bestemt beløb, hver gang din annonce bliver vist eller klikket på. Der er fordele og ulemper ved søgemaskineoptimering – på præcis samme måde som andre markedsføringsformer.

SearchMore har over 10 års erfaring med søgemaskineoptimering

SearchMore ejes af mig – Kim Jørgensen – passioneret SEO ekspert med mere end 10 års erfaring inden for søgemaskineoptimering og online marketing.

Sammen med en håndfuld fast tilknyttede freelancers, har jeg siden 2008 hjulpet en lang række virksomheder med at gøre søgemaskinerne til en yderst gunstig markedsføringskanal. Det har vi gjort gennem dedikeret arbejde med både tekstforfatning, linkbuilding og meget mere inden for det område. I det seneste årti har vi opbygget viden og ekspertise, som vil smitte af på din virksomheds resultater, hvis du hyrer SearchMore. Jeg har erfaret, at man ved at være målrettet, tålmodig og struktureret kan skabe resultater, som enhver konkurrent vil misunde.

Ønsker du at vide mere om os, vores ydelser og referencer, så skal du være mere end velkommen til at ringe eller skrive

Har du brug for hjælp til søgemaskineoptimering? Kontakt os her eller ring på tlf. 70 214 214, så tager vi en uforpligtende snak om dine muligheder.

Sådan måler og rapporterer vi vores indsatser

Søgemaskineoptimering kan og bør måles, evalueres og vurderes, da man derved kan tage stilling til, om det giver mening at fortsætte, om man skal ændre strategi, eller om man måske skal investere flere penge eller tid.

Hos SearchMore bruger vi en række professionelle værktøjer til at vurdere, hvordan din hjemmeside klarer sig på den organiske front. Vi fokuserer på dine primære og sekundære søgeord, hvor vi hver måned genererer og udsender en rapport til dig, således at du kan skabe dig et godt overblik over, hvad vi har lavet, og hvilke resultater der er skabt siden sidste rapport. Dette gør vi for at skabe gennemsigtighed, så du ikke er i tvivl om, hvad du får for dine penge. Der vil som udgangspunkt blive udsendt én rapport om måneden. Du har selvfølgelig mulighed for at stille spørgsmål til rapporten, hvis du skulle være i tvivl om noget.

Hvad koster søgemaskineoptimering?

Dét er et ofte stillet spørgsmål, som der desværre ikke findes ét konkret svar på.

Søgemaskineoptimering er en bred betegnelse, hvorfor der ikke vil være mulighed for at beregne en pris, inden man har talt om ambitioner, mål og tidshorisont. Konkurrencesituationen har ligeledes noget at sige.

Du skal først og fremmest tage stilling til, om du kun vil outsource enten den eksterne eller interne del, eller om du vil overlade hele din søgemaskineoptimering til os. Vi vil hjertens gerne være din faste og foretrukne samarbejdspartner, men respekterer naturligvis, hvis du for eksempel kun vil outsource linkbuilding.

Ikke to kunder er ens. Af følgende grund beder vi dig om at kontakte os for et skræddersyet og uforpligtende tilbud. Vi arbejder ikke med standardiserede pakkeløsninger, da vi mener, at søgemaskineoptimering skal tilrettelægges efter branche, konkurrence m.v. Send en e-mail, udfyld vores kontaktformular eller ring til os, hvis du ønsker at få udarbejdet et godt tilbud på søgemaskineoptimering.

Back To Top